Dark Link

Beismerem. Rossz ötlet volt. Az interneten szoktam olvasni történeteket, és tudnom kéne, hogy nem jó ötlet egy Nintendo 64 játékot megvenni egy fura boltban a semmi közepén. Egy átlagos régi boltnak látszott. Semmi gyanúsat nem vettem észre, nem voltak ijesztő poszterek kiragasztva sem furcsa eladók.
Egy videó játék üzlet volt, ami régi típusú játékokat árult. Egy bizonyos játékot kerestem. A The Legend of Zelda: Ocarina of Time-ot. Igaz egyszerűbb megvásárolni egy másolatot az EBay-en, de ki nem állhatom, hogy várni kell rá, míg ki nem hozza a postás. Csak akkor rendelek az EBay-ről, ha szükséges.
Szóval kerestem az OoT-t, de nem jártam sikerrel. Általában megkérdezem az eladót, hogy van-e nekik raktáron, ha nem találom a polcokon. Tudod, most nem vettem észre valamit (általában sose szokott feltűnni semmi). Azt mondta van egy különleges másolatuk raktáron: egy Beta másolat.
Kívülről tök nyugodt voltam, de belülről teljesen kirázott a hideg! Nem hittem el! Az izgalom érzése gyanúba csapott át, ismered a netes történeteket a beta másolatokról, amiket furcsa boltokban árusítanak. De ahogy mondtam ez az üzlet teljesen átlagos volt az elhelyezkedést kivéve. 7.99 dollárért megvásároltam a játékot. Elég jó árban volt egy N64 játékhoz képest. Különösen akkor, ha Zelda játék!
Hazasiettem, hogy kipróbáljam az újonnan szerzett Zelda beta másolatot. Eleinte minden normális volt, kivéve a textúrát, ami eltért néhány helyen. Nem volt ijesztő, úgy értem Link ruhája egy kicsit világosabb zöld volt és kevésbé részletezett. Az utolsó percben megváltoztatták, hogy jobban nézzen ki. A Water Temple-ig játszottam.
Eléggé röhejes volt, a dialóg egy része teljesen más volt a kelleténél, a szívdarabok elérhetetlen helyeken voltak meg ilyesmi. De amikor elértem a Water Temple-t, a dolgok egyre furábbá váltak… időnként ördögi kacajt, emberek sikolyát hallottam meg. A vizes részeken még vért is találtam. És aztán… eljutottam a Dark Link sub-boss-ig.
Mihelyt közelebb kerültem az ajtóhoz, a nevetés felerősödött. Beléptem a szobába, és BUMM. A semmiből Dark Link beleszúrta a kardját Link mellkasába. Link holtan esett össze. Megjelent a game over képernyő és a folytatás opciót választottam. Érdekes módon a Kokiri Forest-ben jelentem meg. Általában a Water Temple ajtajánál kéne megjelennem. De amikor elkezdtem a Kokiri Forest-ben játszani, észrevettem, hogy mindenkit leszúrtak a mellkasánál…
Mindent beborított a vér… Arra gondoltam, hogy talán a programozók tették bele büntetésképpen, ha Dark Link ellen veszt a játékos, de ez így is elég durva… Beszéltem egy falusival, aki haldoklott. Azt mondta „Miért… miért csináltad?...” Ahogy befejezte holtan esett össze. Ha megpróbálnék még egyszer beszélni vele, csak azt írná ki, hogy „…”. De ezután észrevettem valamit… Navi eltűnt. Elhatároztam, hogy elmegyek a Great Deku Tree-hez.
Aztán pedig eldöntöttem, hogy elmegyek a Temple of Time-hoz. A Prelude of Light-ot szerettem volna használni, de amikor megnéztem a leltáram, az Ocarina of Time szét volt törve. A szokásos Ocarina of Time sprite helyett csak egy kék Ocarina darab volt. A Temple-höz kellett mennem. Az odafele vezető úton mindegyik Poe, ami a Hyrule Field-en megjelent most eltűnt. A fák lángoltak. Nyomasztó volt. A Horse’s Tune-t akartam volna a háttérben hallani (A beta neve az Epona’s Song nevű háttérzenének), de az Ocarina-m eltört. De legalább Epona elég közel volt Kokiri-hez szóval nem telt sok időbe, mire odaértem. Eljutottam a Great Deku Tree-hez, halott volt, mint mindig, de szomorúan nézett… Navi is ott volt, lebegett a levegőben. Fáradtnak látszott, ahogy közelebb kerültem hozzá, észrevettem, hogy vér szivárog belőle. „Miért… Miért Link? Meg kellett volna mentened minket…” A kék fénye elhalványult, s a földre esett. Megrémültem. Talán amíg Link-et kiütötték, Dark Link mindenkit megölt a Kokiri Forest-ben. Ez megmagyarázná, miért hiszi mindenki, hogy Link ölte meg őket. Megnéztem a Deku Tree hajtásait. Kezdett elszáradni… majdnem elsírtam magam.
Elmentem megnézni, hogy vajon Epona is halott-e. Féltem, noha minden, ami a képernyőn látszódott az csak egy halomnyi pixel. Elmentem a Hyrule Town-ba. A hely tele volt Redead-ekkel, de ahelyett, hogy megtámadtak volna, meghátráltak, mintha féltek volna tőlem… Kirázott a hideg, eljutottam a Temple of Time-hoz, egy kamrában ráleltem a Pedestal of Time-ra, ott állt Dark Link. Nyílván ő áll a pusztítások mögött. Próbáltam beljebb kerülni, de Dark Link elteleportált és bezáródott az ajtó, Dark Link összetörte a három kulcsot, ami az ajtót nyitja…
Mivel az Ocarina of Time és a kulcsok összetörtek, a Master Sword sohase fog így visszakerülni a helyére, én pedig nem tudok elmenekülni ebből az őrült világból. Dark Link megszólalt „Sosem fog kijutni. Te vagy a következő!” Azt hittem megöli Link-et mint a Water Temple-ben, és akkor game over lenne és megszabadulhatnék ettől a játéktól. De Dark Link csak ott ácsorgott. Aztán rájöttem a tervére, csapdába ejtette Link-et egy olyan világban, ahol a szeretteit lemészárolta. Egyedül maradt, nem tudott elmenekülni. Dark Link monológja különös volt… „Sosem fog kijutni. Te vagy a következő!” Talán Link-hez beszélt, de ennek nem sok értelme volt.
De aztán rájöttem. Hozzám beszélt. Azt mondogattam magamnak, hogy ő csak egy videó játék karakter. Néztem a képernyőt, és aztán körülbelül két perc után hirtelen Dark Link-ből egy fekete csontkupac lett. Miért történne ilyen? Kikapcsoltam a játékot és elmentem aludni. Már elég késő volt. Másnap reggel elhatároztam, hogy elmegyek a bátyámhoz és elmesélem a történteket. Ő volt a legjobb barátom, nem is kérhettem volna jobb tesót.
Amikor odaértem bekopogtam. Semmi válasz. Még egyszer bekopogtam. Meg még egyszer, de semmi. Öt perc kopogás után eldöntöttem, hogy benyitok. Talán még alszik. Benéztem a szobájába, rémület fogott el, ahogy megláttam a földön feküdni, valami átszúrta a mellkasát. Nem hittem a szememnek. Ott álltam és sírtam tíz percig, majd visszamentem a kocsimhoz, hogy elmondjam a szüleimnek, hogy mi történt. Pár kilométerre volt a szüleim háza a bátyámétól. Mikor megérkeztem hozzájuk, be se kopogtam, benyitottam és őket is ugyanúgy találtam. A földön feküdtek egy véres sebbel a mellkasukon. Viszont az ő sérüléseik sokkal frissebbnek tűntek, mint a bátyámé.
Bárki is tette az egész családomra lesújtott… Rettegtem. Úgy döntöttem, hogy elmegyek a nővérem házához is. De rájöttem, hogyha gyorsabb leszek, akkor talán elkaphatom a gyilkost, és megtanítom kesztyűbe dudálni. Mikor a nővéremhez értem őt is a földön fekve találtam. Könnyek potyogtak a szememből azóta, hogy rátaláltam a bátyámra. A nővérem sérülései is frissek lehettek. Bementem a szobájába, és ledermedtem… Mit találtam? Egy halom fekete csontot. Megtanultam a leckét. Soha ne vásárolj játékokat egy kicsi videó játék üzletből a semmi közepén! Nem számít mennyire tűnik átlagosnak.

3 megjegyzés: